2013. november 23., szombat

Paleolit tévhit.

Biztosan sokan hisznek ebben az életformában, és biztosan nemis árt. DE, nemis használ.
Mindaddig jó és hatékony a paleolit táplálkozás, amíg aktív szakaszba nem ér a betegség.
Nem mondom, hogy nincsen köze az ételeknek a Crohn betegség fellobbanásához, de szerintem az is biztos, hogy ha csakis az étkezésünket változtatjuk meg még nem gyógyulunk ki belőle. Persze, amúgy sem.
Sajnos erre még nincsen véglegesen megszüntető pirula, de talán egyszer lesz.Talán.Egyszer.De addig is meg kell tanulni élni vele.Vagy paleolit étkezéssel, vagy anélkül.

Paleolittal csupán annyit érünk el, hogy megfosztjuk magunkat az étkezés örömeitől.
Persze, mondhatja valaki, hogy finomak az ilyen maglisztek meg olyan rizstejek, de nekem nem jönnek be. Azok nem igazi KAJÁK. Nem ehhez vagyunk szokva már, nem vagyunk ősemberek.
Ja igen, paleolittal még fogyni is lehet. Hát igen.
Pont ez a legjobb megoldás egy Crohn beteg számára, akik amúgyis küszködnek a kilók megszerzésével, főleg ha aktív szakaszban, vagy szakasz után épülnek fel.


Egy szó, mint száz, felejtsük el a Paleolit táplálkozást, és nyugodtan együk azt ami jól esik, és amit bírunk!

Én imádom a kenyeret, a paleo meg tiltja.
Ha eszem kenyeret, ha nem, ugyanúgy Crohn beteg maradok, akkor inkább úgy maradjak beteg, hogy közben finomakat eszek.

14 megjegyzés:

  1. Szia! Csak egy gyors kérdésem volna, látom te már jópár éve kűzdesz ezzel a betegséggel, neked amikor megállapították, már az első tükrözés alkalmával kimutatták mi a problémád? Én már hónapok óta küzködök időközönkénti hasmenéssel, haspuffadással, néha itt-ott fáj a hasam is, már voltam vérvételen gyomor-vastagbél tükrözésen, de nem találtak semmit, a tüneteim viszont továbbra is megvannak. Akkor talán lehet mégsem ez lehet a betegségem? Köszönöm a tanácsod! Egy 2 gyermekes anyuka, aki nagyon aggódik! Jah és még annyit kérdeznék, mennyire nehéz egy ilyen betegséggel együtt élni? Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ez kicsit felületes és nem pontos én sok éve paleozom és mikor kellett sokat hiztam pedig azt mondják a paleoval fogyni lehet ez baromság.a paleo segit a tesnek az optimalis súlya beállni.és pont azért hatásos mert mindent ami gyulladást vált ki azt nem fogyasztjuk.soha nem volt még előtte ennyi energiám és nincsen aktiv időszak .sok sikert .

      Törlés
  2. Szia!
    Igen, tükrözéssel állapították meg a végső diagnózist. Előtte is gyanakodtak rá, mégpedig azért, mert kevés volt a vasam és hiába szedtem rá a gyógyszert nem szívódott fel.Végeztek lisztérzékenység tesztet,negatív lett. Ekkor kerültem be a gastroenterológiára.
    De ez csak egy dióhéjnyi ismertető abból a hosszú útból amit eddig megtettem.
    Folyamatosan bővítem majd a blogomat, ahogy időm engedi, remélem visszanézel máskor is. Ha esetleg van ilyen betegségű (vagy ehhez hasonló) ismerősöd akkor kérlek ajánld nekik az oldalam, szívesen segítek!
    Annyit tudok Neked tanácsolni, ha továbbra is fent állnak a tüneteid NE állj meg egy orvosnál!
    Keresd, kutasd a megoldást erre a problémára, mert egyáltalán nem gyerekjáték az ilyen dolog, és sajnos sok esetekben már későn veszik észre. Előzd meg a bajt.
    Melyik kórházban tükröztek?
    Lehet Crohn is, colitis is, vagy egy másfajta gyulladás is, sajnos ezt így nem tudom megmondani.
    Mennyire nehéz vele együtt élni?
    Van amikor nagyon nehéz. Ha jól vagyok észre sem veszem, hogy én ilyen beteg vagyok. Csak mikor fáj a hasam, megyek vizsgálatra.... ilyenkor általában mindig elgondolkodok rajta. De ettől nem vagyok rosszabb, mint bárki más, sőt, még erősebb is lettem, és a fájdalom nem ront, csak értékesebbé tesz!
    Akinek soha nem fájt semmije és semmi gondja nincsen meg sem értheti ezeket a dolgokat. Mert egyszerűen sosem szenvedett a fájdalomtól.Lehet vele élni,ha kellően kezelik és rendszeresen ellenőrzik.
    Ne aggódj, keress egy jó gastroenterológust!
    Várom a fejleményeidet! :)
    Üdv.:
    C.

    VálaszTörlés
  3. Próbáljátok ki a Bulletproof Diet-et :) Hátha az bejön :)

    VálaszTörlés
  4. Szia! Miből gondolod, hogy a paleo néven ismert étrend nem tartalmaz finom ételeket? Kérlek, tedd meg a-na nem az én, inkább a saját- kedvedért, hogy elolvasol sok sok gyógyulás történetet, amit paleo étrend hatására értek el emberek százai. Én most pont itt vagyok, szóval ha érdekel akkor elmesélem, hogy az ízületi gyulladásom hogyan szűnt meg, hogy lett eszméletlen munkabírásom és a szemhéjamról hogy tűnt el teljesen a pikkelysömör, a hólyaggyulladásom már nem létezik.....szóval szerintem ne légy dühös inkább olvass: üdv: Zsuzsa

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Nem vagyok dühös. Nem értem miből következtettél erre.
    Számomra nem igazán tartalmaz, lehet számodra igen, ha viszont Neked ízlik akkor egészségedre váljon!
    Sok-sok történetet elolvastam én már erről. Én meg Téged kérlek meg arra, hogy Te meg olvasd el az én történetemet :) És akkor talán... még ha nem is értesz meg, de legalább rájössz, hogy miért is nem jelenthet csodát nekem egy ilyenfajta étrend.
    A paleo táplálkozás nem bizonyított tény.
    Olvasással nem sokra megy az ember, az igazi tudás a tapasztalat. Ezért is osztom meg a sajátjaimat, hátha tudok vele valakinek segíteni.
    Örülök, hogy neked minden problémádat megoldotta a paleo!
    Ki ajánlotta Neked ezt a csodamódszert?
    Üdv.:
    C.

    .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mindenki ott rontja el magát ahol szeretné,egy biztos az eddigi életmódod odavezetett hogy súlyosan megbetegedtél és csak változással tudsz eredmény elérni hiszen amit eddig csináltál az betegséghez vezetett ...sajnos nem is lenne gond hogy kenyeret eszel de a kinemesített magas glutén tartalmú gabonákhoz hogy kenyér legyen nagy nagy mennyiségű adalékokat is tesznek és ha kicsit utánaolvasol az ilyen betegségek kialakulásához pont az adalékok fogyasztása hozzájárul ,a paleot pont a gyógyszergyárak támadják sok médiában is meghirdetett műsorokat letiltottak vajon miért ?? azt aki megtapasztalta a jó oldalát azt nem tudják visszairányítani soha a birkák közé ... :D

      Törlés
    2. Te mióta vagy Crohnos?

      Törlés
  6. 2007 ben diagnosztizálták és évekkel előtte már voltak folyamatos rosszullétek .... és voltam 30 kg is és pont mikor paleozni kezdtem hiztam sokat majd megállt és azóta állandó a súlyom....sokat tudnék mesélni mi mindent kipróbáltam .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is 2007-ben. Én nem támogatom annyira a paleot, de ha gondolod, írj egy email címet, és beszélgethetünk. :)

      Törlés
  7. a paleót illetően nagyot tévedsz. de egyáltalán, nem is értem, hogy jelenthetsz ki olyasmit, hogy nem használ és hogy a paleó ételek nem kaják??????? (jééééézusom, ha tudnád, hogy AZ nem kaja, amikkel a mai élelmiszerüzletek vannak tele), ha KI SEM PRÓBÁLTAD: nem gondolod, hogy ezzel megtéveszted mindazokat, akik olvassák a blogodat??!! nagy felelőtlenség ilyen buta posztokat írni....
    nagyon sokaknak javult tőle az állapotuk, tünetmentesek lettek. ha ez neked nem ösztönző, hát akkor erre már nem tudok mit mondani. saját magaddal cseszel ki, de nagyon. :-(

    VálaszTörlés
  8. Nem tévedek. De nem is magyarázkodok. Reálisan kell hozzáállni, és kész. Pont.

    VálaszTörlés
  9. hát a tied minden, csak nem reális hozzáállás. nem tudok kenyér nélkül élni.
    kb. mint a szeretem a csokit, és akkor kész, már nem is árthat ennyi?? :-D gratulálok ehhez a kikezdhetetlen érvhez. :-)))))
    remélem, az olvasóid nem olyan hülyék, hogy azt hiszik, ennyivel el lehet intézni. hanem felelősen állnak hozzá saját magukhoz, a saját egészségükhöz.
    kívánom neked, hogy te is belásd ezt egyszer, a saját érdekedben....

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm a jókívánságot. Én is hasonló jókat kívánok Neked! :-)

    VálaszTörlés